Tarifas Serviço
Extraordinário

NTS announces special transport service tariffs for 2022 approved by ANP

Quem
Somos

NTS (Nova Transportadora do Sudeste S/A - NTS) transports natural gas through a solid gas pipeline system, safely and reliably connecting Brazil's most industrialized region.

More than 2,000 kilometers of pipelines with transport contractual capacity of 158.2 million m³ of gas per day. NTS pipelines link the states of Rio de Janeiro, Minas Gerais and São Paulo (responsible for approximately 50% of gas consumption in Brazil) with the Bolivia-Brazil pipeline, GNL terminals and gas processing plants.

The company operates long-term authorizations with 100% contracted capacity (by ship or pay mode).

Our History

A NTS foi criada a partir de um Termo de Compromisso assinado com a Agência Nacional do Petróleo, Gás Natural e Biocombustíveis (ANP), no qual a Petrobras se comprometeu a reestruturar a Transportadora Associada de Gás (TAG) e suas subsidiárias integrais, de forma a criar uma transportadora de gás natural no sudeste do Brasil (NTS) e outra no Norte-Nordeste (NTN).

Em 04 de abril de 2017 a Petrobras finalizou a operação de venda de 90% das ações da companhia na NTS para o Nova Infraestrutura Fundo de Investimentos em Participações (FIP), gerido pela Brookfield Brasil Asset Management Investimentos Ltda., entidade afiliada à Brookfield Asset Management. Na mesma data, o FIP realizou a venda de parte de suas ações na NTS para a Itaúsa S.A (Itaúsa).

Em 30 de abril de 2021, foi concluída a compra da totalidade das ações detidas pela Petrobras, correspondente a 10% do capital social da Companhia, pela Nova Infraestrutura Gasodutos Participações S.A. (NISA), sociedade que tinha como acionistas o FIP e a Itaúsa. A partir desta transação, a NISA passou a deter 10% de ações representativas do capital social da NTS em substituição à participação anteriormente detida pela Petrobras, que deixou de integrar o quadro de acionistas da Companhia.

Em 12 de abril de 2022, foi aprovada a incorporação da NISA pela NTS, sendo os atuais acionistas da Companhia o FIP e Itaúsa.

Our Principles

Our principles guide our daily attitudes and decisions. They are unchanging and nonnegotiable. They are correlated. You cannot talk about one without invoking and impacting the other. They represent our culture.

Nossa Cultura é o que nos
diferencia e energiza

Mission

Ensure safe and sustainable transport of natural gas

Vision

To be recognized as a world class company for excellence in natural gas transportation management, leading the transformation of this sector in Brazil.

Our Behaviors

Guiders

Act with integrity, transparency and based on legal standards;

Prioritize life, safety and environment;

Simplify procedures and execute with discipline.

Transformers

Innovate with responsibility;

Act as an owner and deliver results;

Keep learning and adapt quickly.

Supporters

Recognize people for their merit, celebrate and promote relaxation;

Care for yourself, for other and allow yourself to be taken care of;

Connect with diversity and colaborate.

People

1

What sets us apart and brings competitive advantage are the people

2

Our relationship is of mutual respect and appreciation of everyone´s contribution

3

We work as a team, prioritizing collaboration to achieve results

4

We have a passion for our business and we are deep connoisseurs of our industry

5

We use meritocracy to recognize performance and to stimulate individual development

Governance

A NTS tem como objetivo construir, instalar, operar e realizar a manutenção de gasodutos na região Sudeste, visando ao transporte seguro e sustentável de gás natural. Para isso, opera dentro dos mais altos padrões de ética e responsabilidade, em conformidade com o disposto em seu Código de Conduta Ética Profissional.

Além disso, a NTS possui um Canal Confidencial, uma linha direta com uma empresa independente, terceirizada e especializada, que apura informações recebidas sobre relatos de má conduta e comportamento suspeito, não ético, ilegal ou inseguro, em português e inglês.

Entre em contato pelo site ou telefone:
www.canalconfidencial.com.br/nts/
0800 721 5955

News